What Should I Do??!!

Assalamualaikum..
Setelah kau pergi dari hidup aku..aku rasa seperti bebas..tetapi seperti ada kekosongan yang tidak dapat dipenuhi..aku tidak faham semua ini..apakah kekosongan yang aku alami nie??member-member aku kata, kekosongan nie maybe dari kau kot..diorg semua kata aku dh banyak berubah sejak dua menjak nie..aku dah bnyk termenung..menyendiri..buat hal sendiri..jarang senyum..aku pun tak tahu kenapa dengan aku..memang tipulah kalau tak wujud perasaan sayang dekat kau..sayang memang sayang, tapi entah lah..aku tak dapat nak bagitau sebesar mana..perasaan sayang tu semakin lama semakin menghilang sedikit demi sedikit..tapi tiap kali orang mengejek aku dengan nama kau, aku asyik teringatkan kenangan dulu..bila aku mula memikirkan apa yang telah kau buat dekat aku, perasaan sakit hati makin meluas dan sayang makin lesap..tapi..satu perkara yang memang aku susah untuk fahami..selepas kau pergi dari hidup aku, semakin ramai yang cuba mendekati dan mengenali aku..aku sendiri tak mengerti semua nie..mereka semua mula menyatakan bermacam-macam mengenai aku..katanya mahu mengenali aku..jadi, aku cuba melayan mereka untuk menghilangkan ingatan aku pasal kau..tapi bila sorang...sorang..dari diorg mula menyatakan yang diorang mula suka, rindu, sayang dekat aku, aku terus berhenti melayan diorang..aku sendiri tak tahu kenapa aku buat macam tu..langsung tak terdetik niat nak mempermainkan diorang..tapi bila diorg mengatakan semua tu, aku umpama terimbas kenangan yang lepas...entah la macam mana kepala otak nie boleh tetibe terpikir perkara dah lepas..satu je kenyataan yang aku boleh nyatakan.."aku rasa aku tak boleh terima orang lain selepas kau"..maybe sebab luka yang membuatkan aku sakit hati dekat kau terlalu besar..sebab tu bila kau tanya sama de aku maafkan kau atau tak, aku macam nak tak nak je cakap..well..aku nie pon manusia gak..de hati perasaan gak..kalau kau kat tempat aku, MAYBE kau rasa apa yang aku rasa..maybe lah..sory lah kepada kaum-kaum adam yang mana mahu mengenali aku dengan lebih mendalam, maybe aku perlukan masa yang lebih lama..dan mungkin akan selama-lamanya kot untuk terima korang ye..huhu..

P/S: Jika esok awak sayang orang lain , fikirlah pasal saya untuk kali terakhir . Selepas itu , lupakan saya . Jika esok awak sayangkan dia , pastikan dia sayang awak lebih dari saya sayang awak :')

#capital #MA

No comments: